Tabungan

Tuesday, November 24, 2009

HUJUNG MINGGU BERSAMA YANG TERSAYANG

Alhamdulillah hari Ahad lepas abah dapat luangkan masa bersama mama dan Aina.Inilah masa yang ku tunggu,dah lama tunggu hari macam ni tau!!!huhuhu.....
Setiap hari mama berdoa pada Allah untuk hari yang macam ni..hehe...sonok sangat!alamak macam teruja gila mama ni!apolah!


Hari Sabtu lepas saja-saja la buat hantar sms ringkas tapi BERMAKNA pada SUAMIku tercinta.

aku:Yang esok U keje tak?
suamiku:tak tau lagi awat?
aku:ermmm..saje la ingat nak ajak p Giant saja bawa Aina jalan-jalan kesian dia dah lama tak kuar
umah.Pas tu nak beli barang dapur sikit...boleh?saja tanya...
suamiku:ok
aku:tq

hehehe....tu lah yang buat aku suka kat suamiku ini,ringkas je dia kalo apepun.SMS dia pun ringkas gak.Tapi yang pasti dia mesti tunaikan apa yang aku minta walaupun kadang-kadang dah expired dah pun request aku tu.Tapi yang penting dia mesti tunaikan cuma tu lah lambat atau cepat ja lah.Macam masa dulu aku mengandung tu,punyalah lapar teringin nak makan nasi kat kedai mamak kat rumah kami ni,sms lah dia

aku:yang Iteringin nak makan nasi mamak kat SHAAZ(nama kedai tu) lepas magrib I p beli
boleh dak?
suamiku:tguu I balik la kita p
aku:ok tq
suamiku:tapi lewat sikit lah yer,pas abis keje ni
aku:ok tak pa I tunggu (dalam hati tak lama sangat kot kan)

tungu punya tunggu sampai pukul 12 tengah malam baru dia SMS suruh siap dan tunggu kat bawah sebab dia dah nak sampai.Huhuhu.....mana nak mengidam dah,dah expired dah!!
tapi kesian pulak bila terkenangkan suamiku yang penat-penat balik kerja susah payah nak bawa aku kan,so pergi juga tapi aku makan roti canai ja....hehe.

Tapi apa pun sesungguhnya aku amat menghargai apa yang suamiku telah usaha lakukan untuk aku dan Aina selama aku bergelar isteri dan mama ni.Mama sayang abah,Aina pun sayang sangat kat abah.

Ok berbalik cerita pagi Ahad tu,bangun je dari tidur suamiku terus cakap ok siap-siaplah.Aku yang tertido lepas solat subuh tadi terus tengok jam...biar betul baru pukul 8.30 pagi suamiku dah ajak keluar.

aku:nak keluar dah ka?awainya?
suamiku:ye lah abah nak bawa anak abah jalan-jalan hari ni
(sambil mengomol-gomol Aina yang
masih mamai tidur
aku:ok sat nak mandikan Aina dulu.(dengan pantas aku mandi dan siapkan
Aina,mama kalau
bab jalan laju jer)hehe

Kami hanya ke Giant yang berhampiran rumah je,sebab hari nak hujan dansuamiku memanglah tak suka pergi tempat yang jauh dan ramai orang kalau nak beli barang.Dah tau dah perangai dia sejak dari belum kahwin...so mama faham ye abah.
Sampai di Giant nasib baik tak ramai sangat orang,mungkin masih awal dan mungkin juga orang ke pasar tani yang berhampiran.Kami malas pergi .Masuk dalam Giant mama terus ambil troli,abah tolak stroller Aina lah apa lagi...hehe.Sebelum tu singgah beli surat khabar dulu,abah nanti nak cari port nak baca dalam Giant dengan Aina sementara mama cari barang.

Selesai beli barang-barang dapur

aku:yang I dah abis ni (sambil tunjuk troli yang tak penuh pun)hehe
suamiku:ok U p bayar I tunggu luar Aina tidur ni.da kat U kan?
aku:0k duit dah ada

Sudah bayar je,keluar ingat nak terus ke kereta.Tapi tak nampak suamiku dan si kecilku.Terus call..

aku:mana yang?
suamiku:nikat depan ni
aku:ok sat p ANAKKU sat beli sabun cuci botoi Aina.(sempat jugak rentap Romper
Minnie 1
pasanguntuk si kecilku)
suamiku:ok kita makan dululah nak?
aku:ok(dalam hati leganya tak payah masak untuk lunch)hehe dah lama tak
makan kat luar tau!


Sudah selesai makan,kami ke bank kejap sebab abah nak bank in duit.Lepas tu kami balik rumah.Suamiku cakap nak ke bengkel lepas ni.Hatiku kembali sedih..huhu ye lah kejap sangat rasa dapat bersama kami.Lebih kurang pukul 1 tengah hari kami sampai kat rumah. Abah elok je golek-golek depan tv dengan Aina.Aina pun apa lagi golek sampai tergolek lah dia.Ahahaha...Memang dia suka kalo kita golek bersama-sama dia.Mula-mula aku dengar riuh gak lah 2 beranak tu dok bergurau senda,pas tu dengar suara orang berdengkur!Hahaha..abah dah belayar lah Aina,alahai sian abah penat sangat lah tu.Aina pun mula tenyeh-tenyeh mata.Mengantuk jugak lah tu,bagi minum susu dia pun terlelap.

Petang pukul 5 baru 2 beranak ni bangun.Mak oi tidur macam malam.tak jadi ke bengkel ke abah?hehe...

suamiku:tak lah hari ni hari bersama keluarga.........
aku:(senyum lebar sampai ke telinga)

Malamnya kami solat bersama-sama dan makam malam bersama.Syioknya mama bersyukur sangat abah dapat bersama-sama kami hari ni.Full day tau!

Untuk abah:
MAMA SAYANG ABAH DAN THANK YOU SO MUCH YANG....

No comments: