Tabungan

Tuesday, November 3, 2009

Our New Environment

Alhamdulillah sudah selamat kami berpindah ke rumah baru...masih menyewa tapi dalam proses dan memikirkan untuk memiliki rumah ini.Insyaallah semoga ada rezeki kami untuk memilikinya.Mama doakan perniagaan dan rezeki kita semakin bertambah maju.AMIN...
Kalau dapat rumah ni senang,dekat dengan bengkel abah,senang abah nak pergi kerja dan mama dengan Aina pun boleh pergi bengkel selalu sebab dekat...lagipun rumah ni selesa bila sedara mara nak datang.Yang penting ada bilik khas untuk tok wan,mak tok,wan n atok Aina nak solat dengan selesa.

Kami pindah hari Jumaat lepas,nasib baik la familyku ada sini.Boleh la tolong kami mengangkut barang2 dari rumah lama ke rumah baru tu.Thanks so much to my beloved mak ,bapak,adikku yg chubby dan kak teh yang hitam manis!hehe..diaorang datang nak tengok anak daraku Aina yang sakit last week.Nasib baik sekarang anak mama dah sihat..Alhamdulillah.Cayangg dia..
Jenuh jugak la pindah barang2 ni,hairan pulak aku..dr mana datangnya brang yang banyak itu?dalam masa setahun kami tinggal bersama (aku dan suamiku) sampai 3 kalo lori yg sederhana saiz tu ulang alik angkut barang.Tu belum lagi kira trip angkut dengan kereta.Adoiii...
Thaks jugak pada mamat2 Bangla (pekerja suamiku) 4 orang yang tolong kami pada malam tu.Kesian dapat jamu koteow goreng ja.Insyaallah nanti akan aku masak special jamu mereka2 ini.Lebih kurang pukul 1 pagi baru kami selesai memindahkan semua barang.Ya Allah,penat teramat sangat!Tengok barang2 yang belum disusun lagi lah penat.Kami semua kepenatan dan terus tertidur.

Esok pagi tu kami bangun awal2 untuk kemas apa yang patut,nasib baik la ada familyku tercinta ini.Kalau tak mesti demam aku mengemas sorang2 ni.Haaaaahahaha....Petang Sabtu tu MIL N FIL datang,nak jumpa besan n nak jumpa cucu mata bulat ni.Hehehe...MIL bawa lauk yang sudah menjadi kelaziman dan kesukaan aku "ayam kampung masak lomak cili api!"wow!!!!cedapnya....pas tu ada tapai dan macam2 lagi lah makanan!(patut la menantu ni bertambah sihat)hahaha.

Lepas magrib kami semua makan malam sama2..lebih kurang pukul 9 mlm MIL n FIL aku pun bertolak balik ke N9.Thanks mak n ayah...kenyang perut anak menantu n besan2.
Aku tgh pujuk family aku balik ari Ahad ja,aku pujuk adik n kak teh ponteng sekolah,hehe jahat tak?lagipun exam dah habiskan..tapi adik dan kak teh tu payah sikit...huhu.Maka tak dapatlah apa yang aku hajatkan,lebih kurang pukul 1.00 pagi familyku bertolak pulang ke Alor Star.Bapak dah tidur sekejap tadi untuk hilangkan rasa mengantuk.Bapak memang suka drive malam2 sejuk katanya berbanding dengan siang.

Tinggallah kami berempat kat rumah ni,(adikku yang lelaki tinggal dengan kami sejak habis belajar,ok lah dapat tolong suamiku disamping mempelajari kemahiran untuk bekerja).

Ok,sekianlah entry untuk kali ini..banyak lagi kerja2 mengemas menantiku..uwwaaaaaa...

No comments: