Tabungan

Sunday, November 4, 2012

Berbohong itu berdosa...awak tak belajar ke?

Haisshhh....pelik betul saya dengan perangai seseorang yang saya kenali ini.Suka sangat dia berbohong....dulu - dulu saya  ingat mungkin dia ni keanak-anakkan sebab umur muda lagi.Tapi kan...kan ada pepatah mengatakan umur tu tak boleh mengukur tahap kematangan  pemikiran seseorang...kali ini dia berbohong lagi.Aduh!!nak je kenakan semula dia tapi malas.Sebab rasa macam tak kusa dengan dia ni.Selalunya dia ni bila dengan kita dia bagitau cerita A bila dengan orang laindia cerita B.Apa yang dia cerita tu bukan sikit-sikit punya bohong tau....tapi besar jugak pembohongan tu.Kalau nak orang sayang kat kita pun jangan lah sampai kau burukkan dan ceritakan apa yang tak betul tentang orang lain.Jadi diri sendiri....kan lebih baik.Sebenarnya dah ramai yang tahi perangai dia ni...cuma orang diamkan jer sebab tak sampai hati nak bagitau orang terdekat dengan dia tu sebab takut diaorang malu..sebab orang yang terdekat denga dia tu baik-baik semuanya.

Hmmm..dah tak tau nak cakap ape dah.Kadang-kadang sampai naik takut dan fobia nak bercakap dengan orang macam ni.Tapi saya ok jer...setakat sekarang saya dapat sabar lagi...jangan sampai satu hari nanti kalau terdengar di telinga saya ni cerita yang bukan-bukan tentang saya yang saya tak buat...haaa..meh sini aku tampar kau lelaju kat pipi kau dan mulut tu kasi cili ...ikat kat pokok badan tu bagi kerengga gigit.Haaa..nak..nak...

Sekian bebelan saya dipagi ini..

No comments: