Tabungan

Friday, November 2, 2012

Panggilan Hangit!!!!Mak tension!!!

Bukan ada apa sangat tension tu, tapi kebelakangan ini saya jadi tension bila kerap kali si pemanggil telefon tu betanya soalan yang kurang cerdik.Tambahan pulak kadang-kadang time hp berdering tu time saya tengah sibuk membuat kerja rumah atau settle kan uruskan anak-anak.Kadang terkecoh-kecoh saya berlari menjawab panggilan.Bukan apa takut ada yang mustahak.Tapi rupa-rupanya panggilan hangit!!!!


pemanggil  :helo sape ni

saya            :dalam pemikiran saya orang ni masa di dail 

                     tadi dia hilang ingatan agaknya lalu saya

                     tanya..awak nak cakap dgn sape yer
   
                     (nada masih elok lagi)

pemanggil  :tak ni sape ni??(nada dia kuat dari saya yer)

saya :dalam hati (wah dah lebih ni kau telefon aku,kau

          pulak tanya aku sape??ko mamai?masa dail tadi?kot

          yer pun nak tanya elok-elok

         sikit bahasa dan nada suara

       (hisshh ni yang  mak nak marah ni)

       Nak cakap dengan sape dan berkenaan aper yer...

      ini  workshop kat bla..bla..bla..(mula dialog macam

      kakak kerani)

pemanggil  :ooo tak pe lah..lalu putuskan talian

saya            :sangat tension lalu mematikan talian

                      (pujuk hati munggkin orang ni

                      dail dalam gelap tadi)


Sungguh..saya seringkali berhadapan dengan situasi

di atas.Bila kemarahan itu  melanda selalunya

En Suami yang selalu jadi mangsa dengar

 bebelan saya.Ampunkan saya ya yang...



p/s:sila dail ditempat yang terang atau beli hp 

yg key pad besar supaya tidak timbul kecelaruan

 mendail dan  bertanya soalan kurang bijak ini.Hahaha...

No comments: